Direct naar inhoud

Winnaars hebben een plan — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 25 november 2016
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Marktpartijen slagen er nog niet in om klanten te overtuigen van de voordelen van een energieverbruiksmanager, zoals een in-home display. Dat was een van de glasheldere conclusies van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in zijn rapport over de slimme meter. De klant is financieel de dupe van dit marktfalen. Hij krijgt immers te weinig inzicht om bewuster met zijn energiegebruik om te gaan en zo energie en dus geld te besparen. Een zeer ongewenst effect, want de klant moet uiteindelijk juist als winnaar uit de bus komen. Het is dus tijd voor actie.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: