Direct naar inhoud

Energieleveranciers laten zich leiden door data — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 28 december 2016
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

De Nederlandse energieleveranciers hebben het vizier gericht op big data. Na de Nederlandse Energiemaatschappij (NLE), zijn nu ook de energieleveranciers Nuon, Eneco en Essent bezig met datagedreven marketing. En dat wordt tijd, aldus directeur digitaal bij Essent-moeder Innogy Kuldip Singh: “Er is een enorme inhaalslag te maken in de energiesector.”

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: