Direct naar inhoud

RECLAMEMONITOR: Reclameuitgaven herstellen in 2016 na mager 2015 — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 10 januari 2017

De reclamebestedingen in de energiesector klommen in 2016 na een mager jaar weer iets omhoog, blijkt uit Energeia’s Reclamemonitor op basis van data van Nielsen Media Research. De grote drie lieten zich andermaal niet van de troon stoten, al deed energieleverancier Engie daar in de strijd om naamsbekend gedurende de eerste twee kwartalen nog wel een poging toe. Nuon zette in het laatste kwartaal een eindsprint in en ging daarmee Engie en Eneco voorbij, maar kon nummer één Essent niet inhalen.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: