Direct naar inhoud

‘Een Kodak-moment kan niet uitblijven’ — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 24 juni 2014
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Hendrik Steringa is onderzoeker aan de Universiteit Twente en eigenaar van Steringa Consultancy. Volgens hem is het een bekend feit: Het is crisis in energieland. Maar het is onzin als energiebedrijven zichzelf als slachtoffers afschilderen, vindt hij. ‘Ze hebben gewoon te laat de bakens verzet. Erger nog: ze hebben nog steeds geen nieuw business model gevonden. Een Kodak-moment lijkt onvermijdelijk.’

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: