Home Archief Trilemma Columns
Nieuwsbrief Abonneren Events
Energy Day 2020 Energy Breakfast Energy Perspective Energy Day 2019
Over Ons Adverteren
Meer
Nieuwsbrief Abonneren Events
Energy Day 2020 Energy Breakfast Energy Perspective Energy Day 2019
Over Ons Adverteren
Abonneren Inloggen
Abonneren Inloggen
17 jul 17 Wouter Hylkema • Energeia
Energeia

Miscommunicatie naïeve klant en onduidelijk bedrijf eindigt bij rechter

Dat communicatie tussen klant en bedrijf niet altijd optimaal verloopt, blijkt uit een juridisch geschil waarover de rechtbank Limburg zich vrijdag uitsprak. Het betreft een betalingsgeschil tussen -in de woorden van de rechtbank- een "oorspronkelijk Belgische energieleverancier en een in Nederland wonende Duitse consument, waarin slechte beheersing van de Nederlandse taal mogelijk een rol gespeeld heeft". De klant dacht dat een vast contract een vaste prijs betekende, onafhankelijk van het verbruik. De leverancier dacht dat een vriendelijke aansporing tot betalen voldoende aanmaning was.

U kunt dit artikel lezen nadat u bent ingelogd.

Inloggen

Abonneren Energeia Energienieuws:

  • Onbeperkt digitale toegang tot Energeia Energienieuws
  • Lezen van artikelen, opinie en toegang tot het Energeia-archief
  • Dagelijkse nieuwsbrief per e-mail
  • Toegang tot FD-energieartikelen
Kies uw abonnement
Home
Columns Abonneren Events Over Ons Werken bij Energeia RSS Energienieuws RSS Columns
FD
BNR Pensioen Pro ESB Fondsnieuws FDMG Company.info Springest
Privacy
Algemene Voorwaarden Adverteren Copyright Statement Prijzen 2021 Cookies