Direct naar inhoud

Miscommunicatie naïeve klant en onduidelijk bedrijf eindigt bij rechter — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 17 juli 2017

Dat communicatie tussen klant en bedrijf niet altijd optimaal verloopt, blijkt uit een juridisch geschil waarover de rechtbank Limburg zich vrijdag uitsprak. Het betreft een betalingsgeschil tussen -in de woorden van de rechtbank- een “oorspronkelijk Belgische energieleverancier en een in Nederland wonende Duitse consument, waarin slechte beheersing van de Nederlandse taal mogelijk een rol gespeeld heeft”. De klant dacht dat een vast contract een vaste prijs betekende, onafhankelijk van het verbruik. De leverancier dacht dat een vriendelijke aansporing tot betalen voldoende aanmaning was.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: