Direct naar inhoud

‘Voor alle laadpalen zou vast laag energiebelastingtarief moeten gelden’ — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 13 april 2016
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Er zou één verlaagd energiebelastingtarief moeten gelden voor zowel publieke als private laadpunten voor elektrisch vervoer. Dat schrijven adviesbureau PWC en de technische universiteit Eindhoven in een rapport over de heffing van energiebelasting voor elektrisch vervoer. Nu wordt die manier van autorijden onevenredig belast, vinden PWC en TUE. Een reeds door het kabinet voorgestelde tijdelijke belastingverlaging voor publieke laadpalen vinden de onderzoekers onvoldoende.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: