Direct naar inhoud

‘Multinational doet liever rechtstreeks zaken met energieproducent’ — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 15 januari 2016
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Multinationals zoals Google, Amazon en Facebook kopen steeds vaker groene stroom rechtstreeks bij de producent. Op die wijze kunnen beide partijen een aanzienlijk financieel voordeel behalen. Vooralsnog lopen de Verenigde Staten voorop in deze trend, maar ook in Europa raakt dit verschijnsel in zwang.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: