Direct naar inhoud

Nutsbedrijven vestigen hoop op ‘big data’ uit wonderkastje aan de muur — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 6 januari 2015
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

In de slag om de klant werpen energiebedrijven nieuwe diensten in de strijd. Een van de wapens: de ‘slimme thermostaat’. Die moet klanten energiebewuster maken. En als het even kan, gegevens over stookgedrag doorgeven. Maar beïnvloeden die slimme thermostaten het ‘energiegedrag’ ook echt? FD Energie Pro werpt licht op de zaak: in onderstaande marktanalyse. En in een praktijktest van vijf slimme thermostaten.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: