Direct naar inhoud

CBB: Vattenfall bracht te hoge stroomtarieven in rekening — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaald toegangsblok, wat betekent dat je een deel van de inhoud pas kunt lezen als je bent ingelogd en een geldig abonnement hebt.

Geplaatst in genre: Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd: 3 maart 2020

Zo’n 130.000 klanten van Vattenfall betaalden drie jaar geleden ieder een paar euro te veel voor het gebruik van elektriciteit. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het bedrijf dan ook terecht met terugwerkende kracht maximumtarieven opgelegd, zo oordeelt het College van beroep voor het bedrijfsleven (CBB) deze dinsdag.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma