Direct naar inhoud

Essent rekent in België op nauwkeuriger klantprofiel via databeheersoftware — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 22 april 2015
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Essent.be springt op de ‘big data’-trein met als doel de wensen van de klant beter in te schatten. De energieleverancier wil zich omvormen tot een naar eigen zeggen datagedreven en consumentengerichte onderneming. De RWE-dochter investeert daarom in het softwarepakket Lily Enterprise van het Belgisch-Amerikaanse NGData.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: