Direct naar inhoud

‘Multinational doet liever rechtstreeks zaken met energieproducent’ — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaald toegangsblok, wat betekent dat je een deel van de inhoud pas kunt lezen als je bent ingelogd en een geldig abonnement hebt.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd: 15 januari 2016
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Multinationals zoals Google, Amazon en Facebook kopen steeds vaker groene stroom rechtstreeks bij de producent. Op die wijze kunnen beide partijen een aanzienlijk financieel voordeel behalen. Vooralsnog lopen de Verenigde Staten voorop in deze trend, maar ook in Europa raakt dit verschijnsel in zwang.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma