Direct naar inhoud

Oxxio krijgt forse boete wegens registratie onjuiste klantgegevens — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 8 maart 2017
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Oxxio moet toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) een boete van €1 mln betalen wegens de onjuiste registratie van klantgegevens. De straf is zo fors, omdat de energieleverancier na ontdekking van de fout heeft getreuzeld met het herstellen ervan. Klanten hebben er geen last van gehad, bezweert het bedrijf.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: