Direct naar inhoud

RCC: Oxxio onvolledig over kosten voor klant die smartphone kiest — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaald toegangsblok, wat betekent dat je een deel van de inhoud pas kunt lezen als je bent ingelogd en een geldig abonnement hebt.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd: 16 november 2015
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Eneco-dochterbedrijf Oxxio is buiten zijn boekje gegaan met een reclame waarin potentiële nieuwe klanten een worst werd voorgehouden in de vorm van een iPhone 6. Die telefoon zou “eenmalig EUR 300” kosten bij het aangaan van een 3 jaar lopend contract. Volgens de Reclame Code Commissie (RCC) een misleidende en oneerlijke wervingsactie, omdat ‘happende’ klanten de telefoon deels ook via hun maandelijkse energienota zouden terugbetalen.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma