Direct naar inhoud

Slimme marketing en/of meest duurzame bedrijf van Nederland? — artikel bevat een betaalmuur

Dit artikel heeft een betaalde toegangsblokkering, wat betekent dat een deel van de inhoud pas kan worden gelezen als u bent ingelogd en een geldig abonnement heeft.

Geplaatst in sectie:
Geschreven door:
Gepubliceerd op: 20 juni 2017
De inhoud van dit artikel is gemigreerd. Lijkt er iets mis te gaan, of onderdelen te missen? Neem dan contact met ons op.

Energieleverancier Vandebron is door Stichting Nederland CO2 Neutraal uitgeroepen tot het meest duurzame bedrijf van Nederland. Dat is opmerkelijk want de stichting stelt bedrijven te willen stimuleren om zich echt in te spannen om CO2-uitstoot te reduceren. Helaas maakt de stichting niet duidelijk waar die echte CO2-reductie door Vandebron uit bestaat. Het business model van Vandebron is namelijk ‘traditionele energiebedrijven buitenspel te zetten’. Volgens het bedrijf zelf maakt dat een groot verschil uit. Via Vandebron komt de betaling voor energie direct bij een lokale schone energiebron terecht die daardoor meer investeert in duurzame opwek terwijl in het andere geval afnemers slechts bijdragen aan de winst van het energiebedrijf.

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief met ruim 70.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma

 

Of log in via onderstaande knop: