Home Archief Trilemma Uit de hoek Podcasts
Nieuwsbrief Abonneren Events
Energy Tour 2022 Energy Lunch 2022 Energy Lunch 2021
Columns Vacatures Adverteren Over Ons Cookies
Meer
Nieuwsbrief Abonneren Events
Energy Tour 2022 Energy Lunch 2022 Energy Lunch 2021
Columns Vacatures Adverteren Over Ons Cookies
Abonneren Inloggen
Abonneren Inloggen
25 nov. 16 André Jurjus • Column
Column

Winnaars hebben een plan

Marktpartijen slagen er nog niet in om klanten te overtuigen van de voordelen van een energieverbruiksmanager, zoals een in-home display. Dat was een van de glasheldere conclusies van het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) in zijn rapport over de slimme meter. De klant is financieel de dupe van dit marktfalen. Hij krijgt immers te weinig inzicht om bewuster met zijn energiegebruik om te gaan en zo energie en dus geld te besparen. Een zeer ongewenst effect, want de klant moet uiteindelijk juist als winnaar uit de bus komen. Het is dus tijd voor actie.

U kunt dit artikel lezen nadat u als abonnee bent ingelogd.

Inloggen

Nog geen abonnee? Abonneer u op Energeia Energienieuws en krijg:

  • Onbeperkt online toegang tot energeia.nl
  • Toegang tot het online archief
    met ruim 67.000 artikelen
  • Dagelijks de belangrijkste headlines
    per e-mail
  • Tweewekelijkse online uitgave Trilemma
Kies uw abonnement
Home
Over Ons Service & contact Abonneren Werken bij Energeia Columns Events RSS Energienieuws RSS Columns
FD Mediagroep
Impact Investor Pensioen Pro Investment Officer Het Financieele Dagblad BNR Nieuwsradio Company.info Listn
Privacy
Cookies Copyright Statement Abonnementstarieven 2023 Adverteren
Algemene voorwaarden